Kribi - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Lotte Veerman - WaarBenJij.nu Kribi - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Lotte Veerman - WaarBenJij.nu

Kribi

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Augustus 2014 | Kameroen, Douala

Eergister heb ik in Douala afscheid genomen van elke. Het was een raar
afscheid, want zij was bezig met haar vlucht en ik was bezig met hoe
ik nu verder alleen moet zjin hier. Maar als het goed is is ze helemaal heel aangekomen in Amsterdam.

Het was heel gezellig de afgelopen 3 weken en ik ga haar heel erg missen. Vanacht dus mijn eerste nacht helemaal alleen in Kameroen. Ik voel me wel een beetje alleen, en ik weet niet zo goed wat ik moet doen, maar ga morgen of overmorgen naar Limbe waar ook strand is en begin dan maandag aan mijn stage.

De laatste week was nog wel geweldig. We hebben heerljik genoten van
het prachtige paradijselijke strand in Kribi. Het was even lekker om
te ontsnappen van de drukte en lekker te zwemmen in de zee en een
boekje te lezen op het strand. We zaten in een prachtige hotelletje
met mooie kamers en aardige mensen, en uiteraard heerlijk eten, veel
vis en garnalen. De zee was heel ruig dus zwemmen was nog een
uitdaging, maar daardoor deste leuker.

Het plan was om vanuit Kribi naar een national parc te gaan om daar de
wilde dieren te spotten. Helaas is dat er niet van gekomen. Het werd
te duur en er was geen garantie dat we daadwerkelijk wilde dieren
zouden zien. Wel zijn we met een soort gids meegenomen om een kano
tocht te maken door het oerwoud en een pygmie village te bezoeken.
Daar hebben we nog wat aapjes gezien en de kano tocht zelf was ook erg
leuk. Het bezoek aan de pygmie village wat een primitieve stam is in
Kameroen was wel een bijzondere ervaring. Het was een heel klein vies
dorpje in de middle of nowhere, er lagen heel veel lege zakjes gin op
de grond en verder stonk het er. Er wonen misschien maar 40 mensen. Ik
voelde me heel erg ongemakkelijk om door het dorp heen te lopen want
het was behoorlijk aapjes kijken. Wel waren deze mensen eraan gewend
want niemand die er iets van zijn of die iets aan je vroeg. Het was
echt een toeristisch dorpje geworden wat het een beetje ranzig maakte
om daar doorheen te lopen. Op de terugweg hebben we nog de watervallen van Lobe bezocht. De enige watervallen die direct in de zee terecht komen. Een schitterend gezicht. Waarnaar we weer terug naar ons hotel gingen.

Verder hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan, we hebben nog wat
strandwandelingen gemaakt en zijn nog eventjes naar het dorpje Kribi
gegaan, maar het was vooral genieten van de zee en van het prachtige
uitzicht.

Daarna zijn we naar Douala gegaan waar we een beetje hebben
rondgelopen en waar Elke haar laatste soufenirs heeft gekocht. Ik ben
gister en vandaag al de hele dag opzoek geweest naar een goed internet café waar ik eventueel kan skypen, maar ik heb het nog niet gevonden.Ik ben me nu aan het opvreten achter een veel te langzame computer en heb verschillende pogingen moeten doen om dit bericht op internet te zetten. :P

Maandag ga ik dus beginnen aan mijn stage en tot die tijd ga ik denk
ik nog even genieten van het strand op Limbe.

Tot Snel! Groetjes Lotte

  • 28 Augustus 2014 - 15:48

    Lotte Veerman:

    Ik heb natuurlijk heel veel mooie fotos, vooral van Kribi, maar het is helaas niet mogelijk om die nu up te loaden. Zodra ik die mogelijkheid heb doe ik dat.

  • 28 Augustus 2014 - 17:49

    Ayla:

    Lotte! Wat leuk om te lezen, klinkt geweldig. Succes met je stage (: x

  • 28 Augustus 2014 - 19:55

    Oma:

    lieve Lotte ,wat heb je weer een mooi verhaal geschreven, jammer dat de tijd met Elke om is . ik hoop dat je deze dagen goed doorkomt. en vast voor Maandag succes. Liefs OMA.

  • 28 Augustus 2014 - 20:29

    Louisien En Coen:

    Wat een prachtig verhaal! Jullie hebben leuke dingen gedaan hoor! Nu een dikke 2 weken alleen. Dat is toch wel spannend en misschien ook wel saai. Geniet nog even van een paar stranddagen en dan op naar Banga Bakundu! Heel veel succes daar!

  • 28 Augustus 2014 - 20:45

    Leonie:

    Heel veel succes op je stage! :) geniet van het strand :)!! Liefs

  • 29 Augustus 2014 - 01:37

    Elke :

    Het was fantastisch lot! Bedankt voor dit avontuur. X

  • 29 Augustus 2014 - 14:55

    Annemiek:

    Lotte,
    Ik snap dat het even wennen is nu helemaal alleen. Spannend de start van de stage maandag. Dan leer je ook weer nieuwe mensen kennen denk ik. Heel veel succes de komende weken. Ik kan niet wachten op de eerste verhalen van je stage. Zet hem op!

  • 29 Augustus 2014 - 18:24

    Suzanne:

    geniet inderdaad nog even van Limbe en succes maandag met je stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Douala

Kameroen!

Stage lopen bij 'give milk, stop aids'.

Recente Reisverslagen:

13 November 2014

visum regelen en dansen in een video clip

21 Oktober 2014

Rural Womens day

27 September 2014

condoom demonstratie

17 September 2014

Banga Bakundu

28 Augustus 2014

Kribi
Lotte

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 37128

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 11 December 2014

Kameroen!

15 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Kenia

Landen bezocht: